Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.12.2009 13:50 - Безкрайна нощ
Автор: dpenkov Категория: Други   
Прочетен: 2610 Коментари: 8 Гласове:
1



Откъс от романа "Безкрайна нощ"" на Мартин Ралчевски:

Eдна древна индийска легенда разказва за ненадминат в съвършенството и мъдростта си индуски монах, който от младини бил посветил целия си живот на една единствена цел – тази да разбере смисълът на човешкия живот. Когато навършил осемдесет години, ненадейно, разхождайки се в гората той срещнал Създателя си, който му се явил във вид на скромно облечен белобрад старец. Индусът веднага разбрал, че пред него стои, не кой да е, а Творецът на всичко. Без да се колебае нито миг той веднага попитал: „Щом ми се явяваш Господи значи, че или е дошъл краят ми или, че Си чул молитвите ми и се решил да изпълниш просбата ми.”„И за двете си прав – отвърнал Господ – тук съм, защото ти се труди неимоверно много през всичките дни, които ти бях отредил на земята с една едничка цел, да разбереш смисълът на творението Ми. Благодарение на твоето неугасващо желание и неспирно постоянство ти се доближи изключително близко до целта си и вече почти знаеш отговорът, затова реших да те възнаградя като ти изпълня едно желание”.Индусът навел поглед, защото било непосилно да гледа Създателя в очите и смирено промълвил: „Аз изживях животът си така както желаех. Придобих мъдрост и знания, каквито едва ли някой на тази земя притежава. Постигнах истинска свобода и спокойствие, за които много хора силно мечтаят, а аз имам от тях в изобилие. Едно нещо обаче не можах да разбера: какво е любовта?”„Това ли е желанието ти?” – попитал Бог.„И да и не – отвърнал индусът, – да, защото това е наистина желанието ми, но и не, защото за да го осъществя бих искал да изживея животът си отново. Ако е възможно, искам да стана отново на двадесет години, но да запазя разума, който имам в момента.”„Всички закони и сили, които познавате вие човеците са Ми напълно подвластни – отвърнал Бог, – но има нещо, което явно все не можете да разберете, и това е, че Съм ги създал за да се спазват, а не за да бъдат нарушавани.”„Значи няма да изпълниш желанието ми?” – натъжено попитал индусът.„Ще ти дам всичко, за което мечтаят хората, но втори живот.., това не мога”.Индусът не отговорил нищо. Той мълчаливо свел глава и смирено зачакал.Бог видял и оценил голямото му смирение както и силния му сърдечен копнеж.„Понеже наистина виждам, че си мъдър, благочестив и достоен човек, ще направя изключение! – казал Той. – Ще те върна на двадесет годишна възраст, но както ти казах преди малко, не всички закони ще пристъпя. Ще те върна шейсет години назад, но без опита и мъдростта, които си придобил по време на живота си.”Индусът се натъжил, защото разбрал, че човек има само един единствен живот за да осъществи мечтите си, както и само един единствен шанс за да познае любовта и щастието... и пожелал да умре.




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - много християнски поглед към бога има този индус
01.12.2009 13:56
явно някой е скаран с индуската представа за бог
цитирай
2. dpenkov - http://ralchevski.blogspot.com/
01.12.2009 14:54
Здравейте,
за никого не е тайна, че когато повечето от нас седнат да прочетат каквото и да е, било то книга, разказ или вестник първата реакция е да потърсят лошото, недостатъците и слабостите на въпросното четиво. Според мен това е така, защото не сме щастливи. Всеки знае, че когато човек е щастлив той е склонен да вижда и наистина вижда във всичко само красивото и доброто.
Без да съм си поставял за цел се стремя, чрез книгите си да вдъхвам в читателите именно от онази вяра, която винаги на повечето от нас, в една или друга степен, сякаш ни липсва. Съзнавам, че това е трудна и висока цел, но не и неосъществима. Ако човек вярва от цялaтa си душа в онова, което му нашепва сърцето той може да стори чудеса. Никой не e изключение. Добрината е като бумеранг. Мислейки позитивно, творейки добрини ние наистина ставаме по-щастливи и доволни от живота, а какво по-хубаво от това.
Аз дълбоко вярвам въпреки, че по света са написани милиони истории, романи, разкази и прочее, които като цяло са различни, хората, техните нужди, потребности и въжделения са почти еднакви, защото в основата на всичко стои не друго, но простия човешки стремеж към щастието.

Maртин Ралчевски
цитирай
3. анонимен - Komentar за книгите на Ралчевски
21.12.2009 16:15
Случайно попаднах на този сайт. Благодаря на неговия собственик. Това което сте публикували от този писател Мартин Ралчевски много ми допадна и си потърсих и прочетох книгите му. Толкова съм доволна, че просто съм на седмото небе. Затова се чувствам длъжна да изкажа признателността си към Вас.
цитирай
4. анонимен - Бравооооооооооо.............
26.12.2009 17:43
Ралчевски е единствения съвременен писател, който е написал две страхотни книги за човешката душа така както никой друг. Просто ти бърка в сърцето!!! Чух, че заради втората му книга - Горски дух - са го заплашвали и че са щели да го пречукат, защото на места била насочена срещу исляма. Дано да е жив и здрав...
Да видим какво ще ни предложи сега. Знам, че третата му книга щяла да се казва - Полубогиня! Вярвам, че и тя ще е супер!
цитирай
5. анонимен - super
29.12.2009 13:17
:)
цитирай
6. анонимен - Безкрайна нощ
18.01.2010 23:49
Когато човек чете подобни книги се чувства особено, защото го разголват и му казват, че е смъртен, но го и окрилят някакси. Вдъхват му смисъл и любов!
цитирай
7. анонимен - Новата книга
10.03.2010 16:29
Излязла е новата книга на Ралчевски - Полубогиня. Ако някой се интересува, да знае.

Доволен читател
цитирай
8. анонимен - Прочетох рецензията за нея. Инт...
09.04.2010 15:53
Прочетох рецензията за нея. Интригуваща е. Мерси, ще я потърся.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dpenkov
Категория: Други
Прочетен: 500791
Постинги: 184
Коментари: 153
Гласове: 308
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031